Ciekawostki

Kiedy marketing sięga do folkloru

Pomimo iż potencjalnie sporo konsumentów nie przykuwa do tego uwagi, to opakowania różnych dóbr posiadają wyjątkowy potencjał reklamowy. Wiele firm w procesie ich opracowywania wykorzystuje elementy etniczne, jakie zaznaczają charakter danego produktu.

Reklamowe znaczenie materiałów pakowych

Coraz większa rywalizacja rynkowa warunkuje to, iż dystrybuowane wyroby muszą zostać ciekawie wyeksponowane. Niejedna agencja reklamowa ma świadomość tej oczywistości. Materiały pakowe stały się ważnym instrumentem reklamowym, przy jakiego zastosowaniu tworzony jest branding dla firmy. W duże mierze one pozwalają na wyróżnienie konkretnego produktu z grupy wytworów, będąc czymś na wzór jego identyfikatora, agitującej do nabycia.

Wzory folklorystyczne

Dział, jakim jest projektowanie opakowań i etykiet, daje licznych możliwości. Można przy nim wykorzystać wszelkiego rodzaju zdobienia i wątki, jakie uwypuklają związki wyrobu z właściwą kulturą. Takie taktyki są w stanie okazać się pożądane na przykład w obszarach, jak marketing farmaceutyczny, branża modowa lub obszar produktów spożywczych.
Aspekt związany z kulturą nabiera istotniejszej wagi w odniesieniu do działań promocyjnych. Jest on bowiem w stanie znacząco przyczynić się do sukcesu kampanii reklamowej. Przypisywanie wyrobom określonych odniesień kulturowych jest w stanie ułatwić proces docierania do określonych grup docelowych.

Nawiązania kulturowe na materiałach pakowych

Strategia, którą jest identyfikacja wizualna firmy, ma ogromne znaczenie dla kreowania jej obrazu. Nadmienione wcześniej elementy nawiązujące do kultury mogą oddziaływać na postrzeganie wyrobu przez odbiorców. Ich właściwym projektem musi natomiast zająć się doświadczona agencja reklamowa. Ich złe wykorzystanie może odnieść skutek różny od zamierzonego.
Dobrym środkiem przekazu tego typu wzorów są zaś opakowania wyrobów. To przecież na nie odbiorcy patrzą w pierwszej kolejności. Za ich pośrednictwem trafia do nich jednoznaczny komunikat, którą kulturą inspirowany jest określony produkt, a tym samym, jakiego typu będzie mieć atuty. Co więcej, folklorystyczne akcenty wyglądają nad wyraz oryginalnie i estetycznie.

Źródła:

Profesjonalne i skuteczne kampanie reklamowe https://brandgarden.pl/kampanie-reklamowe/

Strona agencji reklamowej BrandGarden [link]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *